П`ятниця, 2024/Квітень/26, 04.36.46
Вітаю Вас Гость | RSS

Сайт вчителя історії Грицик Марії Василівни

Категорії розділу
Календар
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформація про сайт

Головна » Статті » Матеріал для вчителя

СУЧАСНИЙ КАБІНЕТ ІСТОРІЇ
СУЧАСНИЙ КАБІНЕТ ІСТОРІЇ <br /><br /> Які ж вимоги висуваються до сучасного кабінету історії, <br /><br /> перш за все його матеріальної бази? <br /><br /> <br /><br /> Перше. Це має бути окрема аудито­рія у навчальному закладі, зведено­му за типовим проектом. Дуже ба­жано, щоб у комплексі з кабінетом знаходилось і підсобне приміщен­ня. Саме наявність підсобного при­міщення дозволяє вчителю усаміт­нитися, відключитися, зосередити­ся та набратися сил перед черговим уроком, поділитися враженнями чи порадитися з колегою. І в цьому аспекті значення „підсобки” неза­мінне. <br /><br /> Навчальна аудиторія має відповіда­ти санітарно-гігієнічним вимогам: бути просторою, теплою та затиш­ною, добре освітлюваною та про­вітрюваною. <br /><br /> Що ж до розташування кабінету історії у приміщенні навчального закладу, то це питання не є прин­циповим, однак досвід підказує, що виправданим є розміщення по­руч (одне крило чи поверх) кабіне­тів навчальних дисциплін одного циклу. <br /><br /> Друге. Важливе значення має виг­ляд меблів, якими обладнаний ка­бінет. Звичайно, найкраще, якщо це фабричний комплект, який включає в себе, крім набору учнів­ських столів та стільців, меблеву стінку, розраховану на зберігання необхідного методичного забезпе­чення. Рекомендуємо не прикріп­лювати парти до підлоги намертво. Це дасть можливість Вам у разі необхідності розташувати їх по пери­метру чи парами, одна навпроти одної при організації групової ро­боти школярів чи студентів. <br /><br /> У деяких кабінетах парти можуть бути розташовані у формі амфітеат­ру чи у вигляді студентських лав. <br /><br /> Важливе значення має також оформ­лення передньої стінки, яку склада­ють державна символіка України, розкладна проста чи магнітна дош­ка, екран, шафи з тумбами, стаціо­нарний стелаж чи рухома підставка для книг. <br /><br /> Третє. Органічним доповненням мо­жуть служити оформлені на стіні умовна стрічка часу чи вікна історії, карти-схеми, портрети видатних істо­ричних постатей, вислови про істо­рію відомих людей. Вони закладають у підсвідомість розуміння того, що іс­торія – це процес діяльності людей, руху суспільства в часі й просторі та його постійного переосмислення, по­шук пояснення того, що відбувається на наших очах. <br /><br /> Набір старожитностей та традицій­ної народної атрибутики (макети будівель, зразки національного одягу та предметів домашнього по­буту, вишиті рушники, писанки чи інші предмети ужиткового мистец­тва) дадуть можливість відчути пра­цюючим тут подих століть, аромат історичних епох, підкреслять не­повторний колорит місцевого істо­ричного середовища. <br /><br /> Щодо оформлення в кабінеті стен­дів, то з деяких пір це питання ви­кликає дискусію в учительському середовищі. <br /><br /> Тут дійсно не може бути однієї точки зору. Адже навряд чи доцільно, про­вівши в кабінеті євроремонт, нагро­маджувати на стінах стенди, що не несуть актуальної, з Вашої точки зо­ру, інформації. Тим більше, якщо у Вас є можливість, клацнувши мишкою, познайомитися з нею в Інтернеті чи з СО-комплекту. Однак якщо у Вас немає високотехнологічних джерел і носіїв інформації, то такі стенди просто необхідні для то­го, щоб заповнити порожнечу. Най­більш поширеним варіантом змісту таких стендів є коротка історія етапів української державності. На ок­ремому стенді варто зафіксувати ос­новні віхи з історії рідного краю. <br /><br /> Про інші варіанти змісту стендів буде сказано нижче. <br /><br /> Четверте. Необхідним елементом матеріальної бази сучасного кабіне­ту є наявність у ньому технічних за­собів навчання, що відповідають специфіці суспільствознавчих пред­метів і без допомоги яких щоразу важче забезпечувати належний рі­вень викладання. До них ми відносимо кодоскоп, діа-та/чи кінопроектор, екран та меха­нізми зашторювання, магнітофон, телевізор (відеомагнітофон з відеоте­кою), підставки для апаратури, об­ладнані електроосвітленням стенди, карти чи схеми, настінний годин­ник, хронометр чи таймер. <br /><br /> Дедалі ширшого використання набуває й сучасна оргтехніка – ксерокс та комп'ютер у комплексі з програмним забезпеченням та електронними носіями інформації. <br /><br /> Додатковий затишок створять ліно­леум, панелі та портьєри, що відповідають кольору стін. А зі сма­ком проведене озеленення не тіль­ки зробить затишним кабінет, але й додасть Вам кисню в прямому й переносному смислі слова. <br /><br /> Такий дизайн, крім усього іншого, сприятиме шанобливому ставлен­ню учнів не тільки до Вас, але й до кабінету та предметів, які в ньому викладаються. <br /><br /> Для підтримки матеріальної бази ка­бінету в належному стані та його по­точного ремонту в кабінеті потрібен набір необхідних інструментів. <br /><br /> <br /><br /> Методичне забезпечення викладання суспільних дисциплін та його структурні елементи. <br /><br /> <br /><br /> Навчально-методичний комплекс кабінету – це показник професій­ної зрілості педагога. Він може складатися з ряду структурних еле­ментів: <br /><br /> <br /><br /> Джерела та література: <br /><br /> ú речові джерела; <br /><br /> ú збірники документів, хрестоматії; <br /><br /> ú основні й додаткові підручники; <br /><br /> ú довідкова література (словники, довідники, енциклопедії тощо); <br /><br /> ú наукові та методичні видання; <br /><br /> ú художня література з історичної тематики; <br /><br /> ú періодичні видання або витяги з них; <br /><br /> ú сценарії заходів; <br /><br /> ú роздавальний матеріал. <br /><br /> <br /><br /> Наочні посібники, виготовлені типографським способом: <br /><br /> ú настінні карти; <br /><br /> ú учнівські атласи; <br /><br /> ú контурні карти; <br /><br /> ú репродукції картин; <br /><br /> ú таблиці, схеми; <br /><br /> ú діаграми; <br /><br /> ú фотоальбоми, тематичні каталоги; <br /><br /> ú діафільми та слайди; <br /><br /> ú кінофільми, відеофільми та відеосюжети (відеотека); <br /><br /> ú інформація на електронних носіях. <br /><br /> <br /><br /> Нефабричні наочні матеріали: <br /><br /> ú фотографії та фотомонтажі; <br /><br /> ú матеріали, зібрані чи виготовлені вчителем та учнями; <br /><br /> ú тематичні стенди; <br /><br /> ú поурочні папки учнів; <br /><br /> ú демонстраційні матеріали для кодоскопа; <br /><br /> ú систематизований каталог наочності. <br /><br /> <br /><br /> Навчальна документація: <br /><br /> ú нормативні документи (Конституція, закони України про освіту, Національна доктрина розвитку освіти України); <br /><br /> ú програми курсів суспільного профілю (загальнодержавні та регіональні), які читаються у навчальному закладі; <br /><br /> ú план роботи кабінету; <br /><br /> ú правила техніки безпеки під час роботи в кабінеті; <br /><br /> ú навчально-тематичне планування; <br /><br /> ú графік проведення тематичних атестацій з кожного курсу, який читається в кожному класі; <br /><br /> ú тематичні папки для накопичення розробок уроків та напрацювань учителя. <br /><br /> <br /><br /> Важливе значення має збереження навчально-методичного комплексу. Це питання органічно пов'язане з матеріально-технічною базою кабінету. Для зберігання бібліотечного фонду використовуються стелажі чи шафи-стінки. Таблиці, схеми й картини найкраще зберігати у спеціально обладнаних нішах (ящиках). Аудіовізуальні матеріали можна розмістити в шафах, ящиках чи шухлядах. Якщо частина інформації Вашого кабінету знаходиться на електронних носіях, придбайте дискетницю чи підставку для компакт-дисків. <br /><br /> Необхідну навчальну документацію, роздавальний матеріал та напрацювання для проведення тематичного оцінювання найкраще зберігати в окремих файлах, систематизувавши їх у тематичних папках. <br /><br /> Для кращого збереження навчально-методичного комплексу проведіть його систематизацію та складіть каталог за кожним із розділів. <br /><br /> Усі наявні в кабінеті матеріальні цінності мають бути занесені до інвентарної книги. Їх облік та списання з рахунку мають проводитися відповідно до вимог нормативних документів. <br /><br /> Окремим і важливим структурним елементом навчально-методичного комплексу кабінету можуть бути методичні стенди. Необхідність їхнього оформлення диктується тим, що якщо історичний стенд може дати учневі знання, які швидко забуваються чи застарівають, то стенд з методики викладання предмета озброїть учня вмінням самому знаходити ці знання. Ви, очевидно, уже згадали біблійну притчу про те, що давши людині рибу, ми нагодуємо її на один день, а навчивши її ловити рибу, ми нагодуємо її на все життя. Так само й тут. <br /><br /> На наш погляд, у кабінеті можуть бути обладнані такі методичні стенди: <br /><br /> <br /><br /> & „Основні завдання викладання історії (права)”; <br /><br /> & „Основні компетенції учнів, які мають сформуватися по закінченні ними основної і старшої школи”; <br /><br /> & „Критерії 12-бальної шкали оцінювання рівня навчальних досягнень учнів”. <br /><br /> <br /><br /> Зміст інформації на них має бути сформований, виходячи з вимог чинної нормативно-правової бази. <br /><br /> <br /><br /> Вивчення історії ґрунтується в першу чергу на джерельній базі. У зв'язку з цим у кабінеті можна оформити окремий стенд: „Комплекс речових, письмових та усних джерел – фундамент історичної науки”. <br /><br /> Для учнів класів суспільно-гуманітарного профілю вивчення основ спеціальних історичних дисциплін буде суттєвою підмогою в опануванні історією. Це розширить їхнє розуміння історії як процесу пізнання, науки, що вивчає минуле на основі різноманітних джерел, шукає шляхи його осмислення та пояснення.
Категорія: Матеріал для вчителя | Додав: ангел (2012/Лютий/04)
Переглядів: 5569 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Звіримо час
Опитування
Погода
Корисні сайти

Сайт створено вчителем Петрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 2024